¿El Ocaso de una generación?

consoles.jpg

Estos son los datos de la ESA (Entretainment Software Association) para este año 2007:

TOP 10 INDUSTRY FACTS

1. US computer and video game software sales grew six percent in 2006 to $7.4 billion – almost tripling industry software sales since 1996.

2. Sixty-seven percent of American heads of households play computer and video games.

3. The average game player is 33 years old and has been playing games for 12 years.

4. The average age of the most frequent game buyer is 38 years old. In 2007, 92 percent of computer game buyers and 80 percent of console game buyers were over the age of 18.

5. Eighty-five percent of all games sold in 2006 were rated “E” for Everyone, “T” for Teen, or “E10+” for Everyone 10+. For more information on ratings, please see www.esrb.org.

6. Eighty-six percent of game players under the age of 18 report that they get their parents’ permission when renting or buying games, and 91 percent say their parents are present when they buy games.

7. Thirty-six percent of American parents say they play computer and video games. Further, 80 percent of gamer parents say they play video games with their kids. Sixty-six percent feel that playing games has brought their families closer together.

8. Thirty-eight percent of all game players are women. In fact, women over the age of 18 represent a significantly greater portion of the game-playing population (31%) than boys age 17 or younger (20%).

9. In 2007, 24 percent of Americans over the age of 50 played video games, an increase from nine percent in 1999.

10. Forty-nine percent of game players say they play games online one or more hours per week. In addition, 34 percent of heads of households play games on a wireless device, such as a cell phone or PDA, up from 20 percent in 2002.

Puse en negritas los datos que me parecieron importantes de su reporte, la edad promedio de los videojugadores se incremento de manera significativa, hace un par de años andaba en 27 años en promedio, ahora esta en 33 y los compradores frecuentes de videojuegos andan en los 38 años!! ahora ustedes se estarán preguntando ¿Y eso a mi que?

No es un secreto que los hardcore gamers son lo que ingresan mayor cantidad de dinero a la industria, pero tampoco es un secreto que esta generación en especifico de gamers corre el peligro de desaparecer, la integración de lleno al mundo laboral, la familia o la falta de tiempo pueden mermar los ingresos de la industria y los hipotéticos 10 años de esta generación pueden no cumplirse así que les hago la pregunta ¿Vamos a seguir jugando? ¿Le pasaremos la batuta a la siguiente generación? ¿Habrá crisis en la industria?

Nintendo con todo y su criticable enfoque casual esta haciendo algo interesante tratando de captar a una nueva generación de videojugadores que no ha representado (por el momento) una fuente importante de ingresos, tal vez en el futuro la captación de frutos. Por mi parte he visto reducidas mis horas de juego a un par los fines de semana, el trabajo absorbe y me guste admitirlo o no la afición tiende a ser dejada a un lado ¿Y ustedes?

rafasilva

Vía Atomix Foros

-EduadroG91

Anuncios

Etiquetas: ,

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s


A %d blogueros les gusta esto: